Chatbots

Waarom chatbots?

Er is een ommekeer gaande in de relatie tussen gebruikers en IT. Niet langer passen gebruikers zich aan aan de software, de software past zich steeds meer aan aan de gebruiker. Een onderdeel daarvan is de vorm van communiceren. Niet via knoppen en menu's maar via gewone taal.

Wij geloven dat een chatbot de communicatie tussen klanten en bedrijven enorm kan verbeteren. Niet meer eindeloos klikken op een website of in de wacht bij de supportdesk maar direct contact op een natuurlijk manier.

De digitale assistent

Je kan onze chatbot software zien als een eigen digitale assistent. Deze assistent neemt echter alle informatie die beschikbaar is en komt tot zich om klanten altijd van het juiste antwoord te voorzien. Ook kan de assistent worden uitgebreid taken uit te voeren zoals het inplannen van afspraken, regelen van een boeking of het verkopen van een product.

 

Informatie en taken zo op een veel laagdrempelige en natuurlijk manier beschikbaar voor klanten. Deze manier van interactie is ook zeer geschikt voor mobiel. Er zijn geen grote menu's of complexe zoekfuncties meer nodig. Een venster a la WhatsApp is voldoende.

Leer meer over je klanten

Weten wat je klanten precies willen is natuurlijk goud waard. Via een website kan je meten welke pagina's of producten het meest worden bezocht en dat zegt natuurlijk iets. Maar het zegt je nog niet wat klanten precies willen. Het zegt ook niets over wat klanten willen, maar niet kunnen vinden.

Met een chatbot weet je precies naar welke informatie, producten of diensten de klanten zoeken. Klanten vragen het immers direct aan de chatbot. Met deze informatie kan je de beschikbare informatie, je aanbod of je dienstverlening verbeteren. Een chatbot verbeterd dus veel meer dan alleen de communicatie tussen jou en je klanten.

Klanten echt begrijpen

Door middel van taal analyse kan de chatbot de essentie van de vraag begrijpen en daar het beste antwoord op vinden. Een chatbot is dus iets heel anders dan een zoekfunctie. Maar om een klant echt te begrijpen moet je de klant ook kennen. De chatbot heeft dan ook de optie de voorkeuren van de klant te leren en op basis daarvan steeds relevantere antwoorden te vinden.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Een snelle prijsinschatting of gedetailleerde offerte? Wij werken ideeën met plezier verder uit!
Of op zoek naar meer informatie over ons team, diensten, portfolio of expertises?