Naar hoofdinhoud

CRM-platform voor NEVI

  • Responsive CRM voor zowel werken op kantoor als onderweg
  • Integratie met bestaande klantdata en systemen
  • Gebruiksvriendelijke interface voor CRM en gekoppelde platformen

CRM-platform voor NEVI

De Nederlandse Vereniging van Inkopers (NEVI) is de branchevereniging voor inkopers. Wij ontwikkelden een CRM-platform dat aansluit bij de manier van werken: mobiel en op kantoor, zonder het bestaande IT-landschap aan te passen.

Vraag

Hoe een verkoopproces verloopt, hangt voor een groot deel af van de verkopende organisatie. Daarom zocht NEVI naar een CRM dat aansluit bij de manier van werken, in plaats van de manier van werken aan te laten sluiten bij een standaard softwarepakket.

Oplossing

Direct vanaf de start brachten we op locatie de wensen en processen in kaart. Wat zijn de belangrijkste handelingen en welke informatie is op welk moment cruciaal? De basis van het CRM is, zoals bij elk CRM, de contacten en contactmomenten. Vanuit dat standpunt onderzochten we hoe we het CRM het best konden toespitsen op de werkwijzen van NEVI.

Optimaal werken op kantoor en op mobiel

Op kantoor en onderweg is de werkwijze anders. Ter illustratie: als je onderweg bent, zijn knoppen als ‘bellen’ of ‘routekaart’ handig. En bijvoorbeeld het uploaden van een offerte is meer iets wat je op kantoor doet. We bouwden het CRM als een enkele responsive webapplicatie die de schermgrootte kiest die aansluit bij de werkwijze. Zo ondersteunen we binnen een enkel budget twee zeer uiteenlopende situaties voor NEVI.

Makkelijk aansluiten op externe applicaties

NEVI werkte al in diverse systemen waar klantgegevens in stonden en met softwarepakketten voor een groot deel van de processen. Het bestaande IT-landschap wilden ze graag intact laten. We keken daarom continu naar hoe het CRM zich eenvoudig kon schikken naar de aanwezige standaarden. We brachten in- en exportopties aan die uitwisseling met de pakketten mogelijk maken. We pasten de interface aan om het CRM makkelijk naast de bestaande software te gebruiken. Zo stuurt het CRM takenlijsten zodat je in Outlook ook een overzicht hebt en kun je mailtjes naar het CRM slepen als bijlage bij de contactmomenten.

NEVI

Standaard CRM-software sloot niet aan bij onze werkwijze en onze huidige infrastructuur. Content Power maakte ons CRM op maat, waardoor wij er optimaal in werken volgens onze eigen processen.

Ook toe aan Content Power?

Deel je vraag met ons. Wij denken graag met je mee in online oplossingen die voor je werken. 

Vrijblijvende powersessie