De invloed van kleur

De juiste kleur gebruiken heeft invloed op de herkenbaarheid van je bedrijf en uiteindelijk op de omzet.
Meer dan ooit is het belangrijk voor merken om hun waarde te voorspellen.

De juiste kleur gebruiken heeft invloed op de herkenbaarheid van je bedrijf en uiteindelijk op de omzet.

Meer dan ooit is het belangrijk voor merken om hun waarde te voorspellen. in het algemeen begrijpen marketeers de noodzaak van consistentie in kleur en design. Maar het is ook van belang verder te gaan dan een goed logo design en een pakkende slogan. Het gaatom de totale ervaring van van potentiële klanten in al uw marketing kanalen -inclusief sociale media. Met de juiste kleuren kan je hier voordeel uit halen.

Kleur is een vorm van non-verbale communicatie en een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven. De onderliggende emoties die kleuren oproepen, hebben zich ontwikkeld sinds je geboorte, beïnvloed door leeftijd, geografische locatie en geslacht (bv. blauw voor jongens, roze voor meisjes). Kleur beïnvloedt onze stemmingen en gevoelens, en onderzoek suggereert dat het ook een fysiek effect heeft, het beïnvloeden van de hormonen die onze emoties te beheersen.

Studies hebben aangetoond dat:

  • Kleur verhoogt de naamsbekendheid met 80%
  • Kleur verbetert lezerspubliek maar liefst 40%
  • Kleur verhoogt begrip met 73%
  • Kleurkeuze kan oplopen tot 85% van de reden waarom mensen besluiten om te kopen

De keuze voor de jusite kleuren is dus een essentieel onderdeel van goed webdesign

En wat kunnen we voor jou betekenen?

Offerte of snelle prijsinschatting? We kunnen je zo vertellen wat iets kost.
Wie je gewoon even bellen of mailen? Je mag echt alles aan ons vragen.

Content Power

Sir Winston Churchilllaan 299

2288 DC Rijswijk

015 214 8308

info@contentpower.nl